Как сделать лимит на хук + адаптация для ZP 4.3
Как сделать лимит на хук + адаптация для ZP 4.3

В данной статьи я решил написать про адаптацию паутинки или же "HOOK" для мода Zombie Plague 4.3, так-же мы поставим нужные проверки на раунды и лимит на использования!

Для начала скачаем и откроем любой хук (паутинку)

И так, приступим:

1.Добавим include zombieplague:
#include <zombieplague>

2. Ищем паблик активации хука. В моём случае это hook_on и добавляем ряд проверок:
if(!is_user_alive(id))
{
ColorChat(id, RED, "^1[^4vk.com/zmsuper^1] Хук запрещён. ^4Вы мертвы!^1");
return PLUGIN_HANDLED;
}
if(zp_get_user_zombie(id))
{
ColorChat(id, RED, "^1[^4vk.com/zmsuper^1] Хук запрещён. ^4Вы зомби!^1");
return PLUGIN_HANDLED;
}
if(zp_get_user_survivor(id))
{
ColorChat(id, RED, "^1[^4vk.com/zmsuper^1] Хук запрещён. ^4Вы выживший!^1");
return PLUGIN_HANDLED;
}
if(zp_is_swarm_round())
{
ColorChat(id, RED, "^1[^4vk.com/zmsuper^1] Хук запрещён. ^4Ожидайте!^1");
return PLUGIN_HANDLED
}
if(zp_is_plague_round())
{
ColorChat(id, RED, "^1[^4vk.com/zmsuper^1] Хук запрещён. ^4Ожидайте!^1");
return PLUGIN_HANDLED
}

P.s я использую ColorChat для вывода текста, вы же можете использовать любой другой!

У вас должно получиться примерно так:


А теперь сохраняем и компилируем!


Также не маловажную роль играет ограничение хука, который хоть немного придаст баланс на сервер! Как же это сделать? - смотрим!

1.Создаём переменную:
new HumanHook[33]

2.В plugin_init регистрируем эвент, который будет обнулять наш хук:
register_event("HLTV", "event_round_start", "a", "1=0", "2=0")

3. Добавляем паблик в любое свободное место:
public event_round_start(id)
{
for (new i = 0; i < 32; i++)
{
HumanHook=0
}
}

4.[i]Далее опять ищем паблик активации хука, в моём случае это
hook_on и добавляем вот эту проверку:
if(HumanHook[id]<30)
{
HumanHook[id]+=1
ColorChat(id, RED, "^1[^4vk.com/zmsuper^1] Внимание! У вас осталось всего лишь ^4%d ^1раз!",30 - HumanHook[id])
}

P.s 30 - это количество раз.

Получаем примерно такой код:


Вот таким не хитрым и довольно простым способом мы сделали простую паутинку в паутинку, пригодную для ZP 4.3

Всем спасибо, все свободны!

Hello, our administration publishes only cannon content, put like under the post below and write the best comment, we are preparing material just for you, Darling Гость.

Comments 16
Информация
Посетители, находящиеся в группе Guests, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Our Discord partners
Foundation for your build
ReHLDS 3.4.0.654

ReHLDS (Reverse-engineered) - this is a new step forward that gives a second wind to our servers. ReHLDS works 2 times faster than HLDS.

AmxModx 1.8.3

AMXModX is a Metamod add-on that allows you to create new modifications for Half-Life in the Pawn language

Reunion 0.1.92

Reunion is a continuation of Dproto for ReHLDS. This is a metamod plugin that allows you to log into the 47/48 Non-Steam server.

Revoice 0.1.0.32

Revoice is a Metamod plugin that allows voice chat between non-steam and steam clients.

Metamod-r 1.3.0.127

The new Metamod-r contains a huge number of performance optimizations and much cleaner code. The kernel was written using a JIT compiler.

Ultimate Unprecacher 1.1

Ultimate Unprecacher is a plugin for MetaMod, it works on the principle of disabling unnecessary resources on your server, thereby you can free up space for resources for your plugins, using this module you can get rid of error 512!

ReAuthCheck 0.1.6

ReAuthCheck - this is a Metamod plugin that checks your players for validity, with this module for REHLDS you can protect your server from bots that constantly spam ads or simply clog up a slot on the server!

NetBufExtender (NBEX) 1.0

NetBufExtender or NBEX - This is a metamod plugin that expands the пїЅInternet bufferпїЅ: server and client buffers (not 100% guaranteed). Expands up to 64 kb. This means that players are less likely to be kicked with the error "Reliable channel overflowed"".

UserInfoNetOptimizer (UINO) 1.0

UINO пїЅ metamod plugin that allows you to remove unnecessary fields from userinfo(setinfo) when the engine passes it to other players on the server. This measure reduces the amount of data transferred and slightly reduces the chance of being kicked with "Reliable channel overflowed".

Information

Welcome to TB-TEAM.COM!

Welcome To Our New Website For CS1.6 Resources!.
Register
Create your own account!

Register Now!
Login
Already registered? Come on, log in quickly!

Login to the site